کلیک تک

  • ۰
  • ۰

نحوه بازیابی رمز فراموش شده مودم wi-fi

روش بازیابی رمز فراموش شده مودم wi-fi

روش بازیابی رمز فراموش شده مودم wi-fi

یکی از مواردی که ممکن است برای بسیاری از کاربرانی که با اینترنت سر وکار دارند اتفاق افتاده باشد فراموش کردن رمز مودم wi-fi است.برای بسیاری از ما این اتفاق پیش آمده که به یک وای فای متصل شده ایم اما پس از مدتی رمز آن را فراموش کرده ایم و در این حالت دیگر امکان اتصال به گجت‌های هوشمند نظیر گوشی، تبلت، لپ‌تاپ به شبکه وای فای را نخواهیم داشت.اما نگران نباشید و اگر شما هم به هر دلیلی رمز مودم وای فای خود را فراموش کرده‌اید و اکنون به دنبال راه حلی برای بازیابی رمز فراموش شده مودم wi-fi  هستید عجله نکنید.به دلیل که ما در این مقاله به طور کاملا اختصاصی به بررسی روش های بازیابی رمز وای فای پرداخته ایم.بازیابی رمز مودم وای فای راه های مختلفی دارد که از جمله آنها می توانیم به بازیابی رمز مودم  وای فای از طریق لپ تاپ، بازیابی رمز مودم  وای فای از تنظیمات مودم، بازیابی رمز مودم وای فای ریست دستی مودم اشاره کنیم که در ادامه مطلب هر یک از این روش ها را یک به یک توضیح داده ایم.بنابراین پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه مطلب را از دست دهید.

بازیابی رمز مودم وای فای از طریق لپ تاپ

یکی از روش هایی که می توان از طریق آن موفق به بازیابی رمز مودم وای فای شد بازیابی رمز مودم وای فای از طریق لپ تاپمی باشد.اگر یک مرتبه رمز را از طریق لپ‌ تاپ برای ورود وارد نمایید ، این امکان وجود دارد تا سیستم پسورد را ذخیره کند تا در مواقع بعدی به صورت خودکار وصل شود. در اینگونه موارد این کار در بازیابی رمز وای فای بسیار کاربردی خواهد بود.بسیاری از کاربران برای صرفه جویی در وقت  برای ورود مجدد پسورد خود،این کار را انجام می دهند و در صورت ایجاد مشکل برای بازیابی رمز وای فای نیز می توانند از آن استفاده نمایند.در این حالت پسورد به طور پیش فرض ذخیره می شود.

  • کاربران توجه داشته باشید که برای بازیابی پسورد وای فای باید وارد بخش شبکه و اینترنت در کنترل پنل شوید سپس با فشردن همزمان کلید ویندوز (لوگو) و کلید R و بعد از باز شدن پنجره Run ، عبارت ncpa.cpl را تایپ کنید.
  • سپس شبکه وای فای خود را جستجو کنید و پس از راست کلیک کردن بر روی آن گزینه Status را انتخاب کنید.
  • پس از ورود به قسمت Wireless Propertis وارد پنجره Secutity شوید. با زدن چک مارک گزینه Show Characters  پسورد نمایش داده می شود و شما موفق به بازیابی پسورد وای فای خواهید شد.

بازیابی رمز مودم وای فای از طریق تنظیمات مودم

در روش بازیابی رمز مودم وای فای از طریق تنظیمات مودم باید دستگاه شما به مودم متصل باشد.درصورت وجود نداشتن هیچگونه امکان اتصال از هیچ دستگاهی،می توانید از کابل شبکه Ethernet استفاده کرد و از این طریق برای بازیابی رمز وای فای اقدام نمود.در این روش باید مرورگر خود را باز کنید و سپس IP مودم را وارد کنید. بسیاری از افراد در این قسمت نیز پسورد خود را عوض نمی کنند که برای بازیابی رمز وای فای کمک کننده است. با وارد نمودن واژه admin در قسمت نام کاربری و پسورد وارد تنظیمات مودم بی سیم شوید. در صورتی که از این طریق موفق ئبه بازیابی رمز نشدید از طریق  موتورهای جستجو به گشت و گذار برای پیدا کردن پسورد پیش فرض مودم اقدام کنید.سپس وارد قسمت Wi-Fi شوید و از طریق بخش Network Password پسورد شبکه بی‌ سیم خود را مشاهده و به بازیابی رمز وای فای اقدام کنید .توجه داشته باشید که از طریق برچسب نصب شده بر روی مودم امکان دسترسی به رمز پیش فرض وجود دارد، به این دلیل که بیشتر روتر‌های جدید به صورت پیش فرض دارای یک پسورد خاص هستند که به صورت برچسب بر روی آن‌ها قرار دارد.

بازیابی رمز مودم وای فای از طریق ریست دستی مودم

چنانچه با روش هایی که در خصوص بازیابی رمز مودم وای فای توضیح داده ایم اما باز هم موفق به انجام این کار نشده اید می توانید از روش ریست دستی مودم برای بازیابی رمز مودم وای فای اقدام کنید.در این حالت باید مودم را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. در قسمت پشتی مودم‌ ها یک سوراخ ریز وجود دارد که زیر آن Reset نوشته شده است.باید به وسیله یک جسم نوک تیز آن را فشار دهید و یا آن را برای حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید.پس از انجام این کار مودم با تنظیمات پیش فرض و ابتدایی کار خود را مجددا شروع می کند.در این حالت باید به بخش تنظیمات مودم وارد شوید و اطلاعاتی چون نام کاربری و پسورد سرویسی که از آن اینترنت را خریداری کرده‌ اید و دیگر اطلاعات را وارد نمایید.اما در مرحله آخر در صورتی که موفق به بازیابی رمز مودم خود نشدید می توانید با ارائه دهنده سرویس کاری تماس بگیرید. با وارد شدن به قسمت Wi-Fi یک رمز عبور برای آن قرار دهید تا به لحاظ امنیتی حفاظت شود و از طریق این رمز می توانید به اینترنت مودم متصل شوید.

منبع : روش بازیابی رمز فراموش شده مودم wi-fi


  • ۹۶/۰۸/۲۵
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی